vakantie op vakantie

18 mei 2017 - Phu Quoc, Vietnam

Woensdag 17 mei

Daar gaan we weer. Na het ontbijt staat er alweer een taxi voor ons klaar om ons door de superdrukke ochtendspits naar het vliegveld te brengen. Bijna de hele rit rijden we stapvoets door een dikke brij van scooters. Vooral bij de stoplichten zit alles zo dicht op elkaar dat we bij het naar buiten kijken het gevoel hebben dat de scooterrijders naast ons op de achterbank van de taxi zitten.

Hoe dan ook zijn we ruim op tijd voor onze vlucht en handelen de verplichte routine van inchecken en controles zonder problemen af. Een uur later stappen we dan ook uit op het eiland Phu Quoc.

Phu Quoc is het grootse eiland van Vietnam en is ongeveer 1300km2 groot. Wij worden er opgepikt om hier een kleine minivakantie in onze vakantie te houden. We zitten hier 3 nachten in een klein resort.

Dat het hier op dit moment laagseizoen is blijkt bij aankomst, want we delen het hele resort met 2 Vietnamese gezinnen. Geen probleem voor ons want na Ho Chi Minh stad is dit wel even een verademing. Nadat we het nabij gelegen strand hebben verkent en daar in een tentje wat hebben gegeten, hangen we de rest van de dag een beetje rond in het zwembad. Superlekker want het is extreem warm en plakkerig vandaag.

Als we s'avonds op zoek gaan naar een tentje om te dineren, worden we voor het eerst verast door een echte tropische regenbui. Achter ons op een onverlicht pad richting het dorp, lijkt het ineens of we de zee achter ons dichterbij horen komen, een hard ruisend geluid. Het duurt even voordat we beseffen wat dat is en tegen de tijd dat we het geluid hebben geanalyseerd, zijn we ineens in een tijdsbestek van 3 seconden zeiknat. Even snel als de regen komt is hij ook weer weg en kunnen wij als 2 verzopen zeehonden aan tafel. We zijn gelukkig niet de enigste.

Donderdag 18 mei

Na het ontbijt huren we bij de receptie een scooter voor de hele dag voor slechts 7 euro!!!! We gaan vandaag een beetje rondtoeren en het eiland verkennen.

De scooter blijkt een 135 cc scooter en is volgens de Nederlandse wetgeving gewoon een lichte motor. Het ding haalt met gemak 110 km/u. We krijgen hem zo mee, een rijbewijs hoeft men niet te zien en we hoeven niets tekenen.

Al vrij snel doen we mee in het schijnbaar wetteloze en brutale Vietnamese verkeer. Zelfs de. Claxon hanteren we als een echte pro.

De hele dag rijden we van dorp naar dorp en verkennen diverse mooie stranden (jammer genoeg breekt de zon niet echt door vandaag) en rijden een complete tank benzine leeg.

Onze lunch doen we onderweg in een van de dorpjes en we scoren weer een nieuwe laagste prijs. Net als we denken dat het niet goedkoper kan lunchen we vandaag met 2 drankjes, 2 borden rijst, een bord kip, een bord bonen met varkensvlees, 2 kommen soep en een bord aubergine voor......3,50 euro!!!

Om een uur of drie liggen we weer aan ons zwembad om nog even lekker te luieren na al die dagen met allerlei excursies...we hebben er namelijk ook nog een aantal voor de boeg.

1. Joke:
    Beetje weinig foto's :p
  2. Joke:
    18 mei 2017
    Daar ben ik weer.....wat een belevenis op zo'n motor(retje).....wel DE manier daar!!!
  3. Hanneke:
    18 mei 2017
    Gezellig hoor zo samen op de motor.
    Zijn er wel mensen daar op het strand.
  4. Ina Wille:
    19 mei 2017
    Even oppeppen het is tenslotte vakantie