Sydney part I

16 mei 2015 - Sydney, Australië

Zaterdag 16 mei

We hebben afgesproken dat we om 8.00 uur de wekker laten gaan omdat we, als we dat niet doen, ongetwijfeld pas rond de middag wakker worden en dat zou zonde zijn.

Nadat de wekker gaat rekken we het uiteindelijk tot 8.45 uur en slepen onszelf dan uit bed, het valt tegen. Als we echter eenmaal buiten zijn, zijn we meteen klaarwakker. Het is mooi weer, we zijn in Sydney en we mogen een leuk tentje uitzoeken om te ontbijten. We ontbijten inderdaad buiten de deur. Omdat we verwachten eigenlijk continue buiten te zijn hebben we op het hotel bespaard en hebben een budget hotelletje geboekt en deze is zonder ontbijt.

Dit ontbijt is zo gevonden, dit is immers Kings Cross, een van de leukste wijkjes in Sydney. Dat ontbijt vinden we dan ook aan de overkant van de straat. Voor 6 dollar ( zo'n 4,80 euro) hebben we een stevig ontbijt waar we een tijd op kunnen teren.

Na het ontbijt wandelen we op ons gemak richting het centrum van Sydney. Onderweg passeren we St. Mary's Cathedral, en wandelen we langs de Navy Pier door de botanische tuinen. De Sydney Tower hadden we allang van grote afstand gespot.

Aan het einde van de botanische tuinen doemen er ineens de 2 grootste iconen van Sydney (en misschien wel Australië) op. The Sydney Opera House met daarachter de Sydney Harbour Bridge. We besluiten om hier maar eens even langs het water te gaan zitten en dit grandioze uitzicht op ons in te laten werken. Uiteindelijk liggen we zelfs nog even met dit uitzicht in het gras, wat een heerlijke plek.

Ongeveer een uur later komen we aan bij het Opera House zelf. Een imposant gebouw, zeker als je je realiseert dat het zo kenmerkende dak volledig bestaat uit witte tegeltjes. Nadat we het gebouw van alle kanten hebben bekeken, besluiten we een drankje te doen op het terras er naast.

Vanaf het Opera House lopen we over de Circular Quay, een kade vol barretjes en terrasjes. Hier lunchen we nog even en besluiten daar om op een Hop-on, Hop-of bus te stappen, zoals we al in een aantal andere wereldsteden deden. Deze bus rijdt je de hele stad door en je kunt in en uitstappen wanneer je maar wilt op de locaties die jij interessant vindt. Het principe is leuk en heeft voor ons altijd goed gewerkt. Echter slaat dit keer als we eenmaal zitten de jetlag bij ons allebei genadeloos toe. We zitten bijna de volle 90 minuten gapend naar buiten te kijken en hoewel we het allemaal prachtig vinden wat we zien kunnen we het geen van beiden opbrengen om nog wat te ondernemen. Inmiddels is het ook al 18.00 uur en besluiten we bij de halte in onze eigen wijk Kings Cross uit te stappen. Hier dineren we nog in een sportcafé op steenworp afstand van ons hotel. We gaan douchen, stukje schrijven en naar bed. Het was een prima eerste dag!

1. Joke:
    16 mei 2015
    Wauw....mooi daar......, gave foto's....leuke details....genieten!!!!
  2. Joke:
    16 mei 2015
    Hoe laat is het daar trouwens donker??
  3. Michel:
    16 mei 2015
    Wij gaan morgen naar hellendoorn..nenenneneneneeee met je opera house enz enz...hahaha...nee ziet er mooi uit mate . Tot morgen ;)
  4. T.Harteveld:
    16 mei 2015
    leuk reisverslag en mooie foto's , byzonder het uithangbord
    Nab!
  5. Astrid & Peter:
    16 mei 2015
    Mooi dat jullie deze verre heenreis weer betrekkelijk makkelijk door zijn gekomen. Opnieuw een wereldstad toevoegen aan jullie toch al zo'n lange lijst, geweldig. Het Opera House kennen wij alleen maar van tv, jullie nu vanuit het echt!!
    Tot het volgende verhaal maar weer.