Sydney part II

17 mei 2015 - Sydney, Australië

Zondag 17 mei

Net als gisteren beginnen we onze dag met een ontbijt aan de overkant van de straat, lekker buiten in het zonnetje. Vandaag willen we graag naar een van de bekendste stranden van Australië en misschien van de wereld en dan is een zonnetje niet weg.

Helaas is is het zonnetje, als we naar de bushalte lopen, alweer verdwenen. Erg jammer maar toch zetten we ons plan door, in de hoop dat het wel goed zal komen
Een half uurtje later komen we dan ook aan op Bondi Beach.

Ondanks dat Bondi Beach geen heel groot strand is, is het bekend geworden als startpunt van de Australische strand- en surfcultuur. Het is een klassiek stadsstrand met behoorlijke golven. Wij kennen Bondi Beach van de TV-serie Bondi Rescue, deze serie volgt de strandwachten van Bondi terwijl zij hun werk uitvoeren. Daar rondlopen is dan ook het feest der herkenning.

Eigenlijk brengen we het grootste gedeelte van de dag op Bondi Beach door. De zon laat zich toch ook wel regelmatig zien. We hangen en liggen wat op het strand en wandelen over de boulevard langs alle boetiekjes en barretjes. De sfeer is echt super relaxed en het is bijna niet te bevatten dat het hier bijna winter is.

Om een uurtje of 16.00 pakken we weer de bus richting centrum en wandelen nog wat door het China Town van Sydney en brengen nog een bezoek aan het Queen Victoria building. Een luxe winkelcentrum in een Neoromaans gebouw uit 1898. Leuk voor de liefhebbers van winkelen maar zeker ook voor de liefhebbers van architectuur. Het gebouw zit vol glas en lood, koepels en andere oude ornamenten.

Buiten is het al even bijzonder want we ontdekken dat de kaketoes gewoon rondvliegen in Sydney en betrappen er een boven op een stoplicht. De bijzonder vogels zijn hier trouwens eerder regel dan uitzondering, terwijl de simpele huismus (die we toch echt al over de hele wereld zijn tegengekomen) hier nergens te bekennen is.

Omdat we inmiddels onze laatste bus gemist hebben, lopen we teug naar Kings Cross, waar we weer een hapje eten bij The Sugar Mill, het eetcafé van gisteren dat we inmiddels hebben uitgeroepen tot onze favoriete plek. Het terras is ideaal om lekker onderuitgezakt nog even met een drankje na te tafelen en stilzwijgend het bonte gezelschap aan mensen aan ons voorbij zien trekken. Sydney wordt toch wel een beetje onze stad.

1. Joke:
    17 mei 2015
    Prachtig......wat leuk dat die kaketoes daar gewoon rondviegen......ik zou continu oh en ah roepen!! :)
  2. Astrid & Peter:
    17 mei 2015
    Lekker toch, zo'n relaxed dagje kan geen kwaad.
    Er gaan zeker nog genoeg drukke dagen volgen.