Ede-HongKong-Sydney

15 mei 2015 - Sydney, Australië

Donderdag 14 en Vrijdag 15 mei.

Nou daar gaan we dan. Een van de langste vluchten die we ooit gemaakt hebben. Zijn er langere? Denk het wel maar dat zijn er niet veel. Kun je jezelf op zo'n vlucht voorbereiden als je van de vluchten op al je andere trapjes al zo kapot was bij aankomst? We gaan het zien.

Ronald staat in ieder geval alweer om 8.00 uur te trappelen om ons naar Schiphol te brengen. Het verkeer werkt tegen verwachting in mee op Hemelvaartsdag en we zijn dan ook zoals altijd ruim op tijd.

Eenmaal de bagage afgegeven ( we hebben online al ingecheckt ) en afscheid van Ronald te hebben genomen, luiden we zoals altijd de vakantie in met een lekkere beker Starbucks koffie. We zijn weer onderweg!!!

Alles loopt weer voorspoedig. De veiligheidscheck, het boarden en om stipt 13.10 komen we los van de slurf op de G-pier.

Aan boord worden we weer goed vermaakt. Dankzij het regelmatig verzorgen van hapjes, drankjes en maaltijden gecombineerd met de nieuwste films en series, vliegt de tijd voorbij. Cathay Pacific is denk ik toch wel een van de betere maatschappijen waarmee we gevlogen hebben.

Wel jammer is dat we geen van beiden kunnen slapen tijdens deze 1e etappe en ondanks alle goede verzorging stappen we toch redelijk gesloopt uit in HongKong. Hier moeten we ons nog 2,5 uur zien te vermaken voordat we op onze aansluitende vlucht naar Sydney kunnen stappen. In de lobby appen we wat met Mieke en Joop die ook in HongKong zijn en lopen we een aantal rondjes langs de winkels daar. We kunnen straks weer lang genoeg zitten.

Wederom gaat het boarden soepel en vertrekken we ook weer precies op tijd. Na het 2e ontbijt van de dag (!!!) lukt het zowaar om nog even te slapen en pakken we allebei toch ongeveer 4 uur van de in totaal 9 uur durende vlucht, Da's mooi meegenomen  en was ook echt nodig. De laatste 2 uur gaan echter gruwelijk traag. Het einde is in zicht en we willen niets liever dan het vliegtuig uit en naar bed.

Uiteindelijk stappen we een half uur eerder dan gepland in Sydney uit en rollen we zo het programma "Border Security" binnen ( voor wie het niet kent; een tv programma over de douane op verschillende locaties in Australië ). Er staat zelfs een bord met daarop een waarschuwing dat je voor dit programma bezig zijn en dat je gefilmd kunt worden. Gelukkig worden we niet gefilmd (of het moet met een verborgen camera zijn geweest) en vinden ze ook geen reden om onze bagage overhoop te trekken.

Buiten vinden we direct de chauffeur van de shuttleservice die we geregeld hebben. Omdat wij zijn enigste klanten zijn vandaag, vond hij het niet nodig om een shuttlebusje mee te nemen. Een luxe slee, slash, limousine vond ie toch iets beter. Vervelend voor ons.

Na een rit van een half uur stappen we uit voor ons hotel en ploffen na ons gedoucht te hebben (en uiteraard even dit stukje te hebben gemaakt) uitgeput op bed. In totaal zijn we van deur tot deur zo'n 28 uur onderweg geweest. Benieuwd hoe we ons morgen voelen.....

1. Joke:
    15 mei 2015
    Hallo schatten, fijn dat jullie er zijn en helemaal mooi dat er meteen al een stukkie geschreven wordt, had ik niet verwacht na zo'n trip......nu lekker pitten....5 kwartier in een uur!!!!
    Liefs
  2. Michel:
    15 mei 2015
    Nu al genoten al was het alleen een deur tot deur verhaal. Have fun en kijk weer uit naar deel 2 3 4 5 ..........30? :)
  3. Hanneke:
    15 mei 2015
    Fijn om te horen dat jullie er al weer zijn in goede gezondheid.
    Leuk om dit verhaal weer te lezen wat jullie allemaal mee maken.
  4. Jolien:
    15 mei 2015
    poeh.. Wat een reis.. Kan me voorstellen dat jullie echt gesloopt waren. Fijn dat alles wel goed is gegaan. Nu gaat het dan echt beginnen! Ik kijk nu al weer uit naar jullie volgende avontuur.
  5. Joop:
    16 mei 2015
    Hoi Charissa en Nico.Bedankt voor jullie verhaal en het was leuk om vanuit Hongkong mee te maken dat jullie heel dichtbij waren.Veel plezier en kijk uit naar de volgende updates.