Biking Manly

18 mei 2015 - Sydney, Australië

Maandag 19 mei

We realiseerden ons dat er één element is die in eigenlijk al onze reisjes terug komt (behalve vorig jaar in Afrika helaas), en dat is fietsen. Niets zo leuk als al fietsend een bepaald gebied te verkennen. Vandaag gaan we dat doen in Manly, een buitenwijk van Sydney.

Na ons ontbijt kunnen we nog even met de hop-on hop-off bus en laten we ons naar de werf in Circular Quay brengen. Hier nemen we de veerboot naar Manly. Manly ligt namelijk een eind verderop in de baai. Dit is een mooie kans om het Opera House ook eens vanaf het water te fotograferen, die kant hebben we nog niet gezien.

Na een prachtige overtocht door de baai, stappen we een halfuur later in Manly weer aan de wal. Hier ontdekken we dat de Aldi ook hier is doorgedrongen en halen daar nog een paar kleine boodschapjes. Tien minuutjes later melden we ons bij de fietsverhuur waar een langharige, laidback surfdude ons onze fietsen overhandigd. Dit inclusief leuke, verplichte fietshelmpjes. Jullie begrijpen het al; niet al te veel foto's van ons hoofd vandaag.

Het links fietsen is in het begin wel even een dingetje en we moeten elkaar dan ook regelmatig corrigeren als de een weer een bocht verkeerd aansnijdt en op de rechter rijbaan belandt. Gelukkig is het niet superdruk op Manly.

De routes op Manly zijn vol van schitterende vergezichten en lopen via leuke dorpsstraatjes naar mooie stukken natuur en uitkijkpunten. Op sommige punten laten we de fiets zelfs staan en gaan te voet verder. Qua wildlife is dit een paradijs voor de gemiddelde vogelaar. We zien Pelikanen, weer hordes Kaketoes, agaponnisen (denken we) en andere soorten die we absoluut niet kunnen benoemen.

We hebben gehoord dat een bezoek aan Manly niet compleet is zonder zijn bekende Fish and Chips. Dit moeten we maar eens proberen. Nadat we 2 porties hebben gescoord zoeken we een leuk plekje op Manly Beach en gaan er eens goed voor zitten. Na de eerste hap worden we al omsingeld door een horde meeuwen. Degenen die Charissa's relatie met vogels kent heeft nu al een vermoeden wat komen gaat. Als er dan ook nog eens een meeuw in volle vlucht een frietje uit haar hand jat, begrijp je dat het hek van de dam is. De bakkies gaan weer dicht en met grote passen ontvluchten we het strand en eten onze Fish en chips bij het barretje waar we deze gekocht hebben. Eerlijk is eerlijk...ondanks de scène uit birds, onze beste Fish and chips ooit. Echter zo veel dat we besluiten het avondeten maar over te slaan.

Voldaan brengen we aan het einde van de dag de fietsen terug en zien later op de veerboot de zon onder gaan. Terug op de Circular Quay besluiten we om nog een terrasje te pakken en belanden weer op het terras naast het Opera House. Een  geweldig uitzicht op de inmiddels verlichte stad met een cocktail en een Corona in de hand is een mooie afsluiter van onze dagen in Sydney.

Morgen vliegen we naar Alice Springs. We hebben echter geen idee hoe onze internetfaciliteiten de komende dagen zullen zijn. Wait and see.

1. Joke:
    18 mei 2015
    Haha.....dat met die meeuwen hebben wij in Engeland meegemaakt.....zo brutaal als de beul.
    Nu is zo'n klein parkietje natuurlijk geen probleem meer de volgende keer als je weer hier bent.
  2. Gerrit.:
    18 mei 2015
    Australie en vogels, als jullie in het binnenland zijn worden ze nog veel mooier maar ook gekker. Geniet van de rode kei, veel plezier.
  3. T.Harteveld:
    19 mei 2015
    weer met plezier je reisverhalen gelezen, Nico. Dat met die vogels herken ik, Charissa, eng, he .Gr. en nog veel plezier + goede reis verder gewenst. Tine Harteveld