Reorganiseren

28 mei 2016 - Höfn, IJsland

27 mei 2016

We kunnen maar moeilijk afscheid nemen van Jökulsárlón dus hangen we er een groot deel van de ochtend nog rond. Op de een of andere manier blijven we maar foto's maken. Van het ijs, maar vanochtend komen daar ook vogels bij. Vooral de Kria (Noordse Stern) word een geliefd foto object, prachtig hoe het beest zich door de wind laat meevoeren.

Uiteindelijk is het toch echt tijd om te vertrekken en gaan we op zoek naar een camping. We moeten alles weer eens even opnieuw organiseren. Een excursie voor morgen boeken, de auto weer eens inrichten, een wasje draaien en bovendien mogen wijzelf, na 2 dagen geen mogelijkheid te hebben gehad, zelf ook wel weer eens douchen ;-p

We rijden hiervoor naar het plaatsje Höfn. Een miniscuul plaatsje (voor IJslandse begrippen met z'n 2100 mensen een soort metropool en zo voelt het voor ons ook op dit moment) met een supermarkt, tankstation, zwembad, een 3-tal restaurantjes in de vissershaven en een aantal huisjes gemaakt van een soort golfplaat.

Nadat we al onze klusjes gedaan hebben sluiten we af in een van de resturantjes in de haven. De langoustine hier is een specialiteit en het bier, gemaakt van ijswater van de gletsjer,  moet natuurlijk ook getest worden.....

1. Hanneke:
    27 mei 2016
    lekker ontspannen zo'n dagje.
    even lekker niks doen.
    morgen weer er tegen aan zo te zien.
  2. Anouk:
    28 mei 2016
    Geweldig weer en die foto's ik hou niet van kou ijs maar dit ziet er super mooi uit
  3. Lydia:
    28 mei 2016
    Echt super indrukwekkend weer om jullie verhalen te lezen. En wat een plaatjes, de foto's! Geniet!