Land of Fire and Ice

8 mei 2016 - Ede, Nederland

Hallo allemaal,

Daar gaan we weer.

Iets later dan gebruikelijk met onze vooraankondiging (we gaan over minder dan 2 weken al op pad) maar dat mag de pret zeker niet drukken.

Dit jaar gaan we niet, zoals jullie van ons gewend zijn naar een of ander tropisch warm gebied, maar naar het land van vuur en ijs, namelijk IJsland.

Onze route daar staat nog niet geheel vast. IJsland is namelijk niet supergroot en we eindigen uiteindelijk weer waar we gestart zijn. We hebben dus, in tegenstelling met voorgaande jaren ,niet de noodzaak om op een bepaalde dag op een bepaalde locatie te zijn om een aansluitende vlucht of iets dergelijks te moeten halen.

Wat we al wel weten, is dat we eerst een aantal dagen in de omgeving van Reykjavik blijven hangen en daarna tegen de klok in het eiland rond zullen rijden.

Hoe dan ook wordt het in alle opzichten weer een uitdaging. Allereerst is de temperatuur niet wat we op onze reisjes gewend zijn (misschien vinden we het wel helemaal niks). Ten tweede is IJsland zo dun bevolkt dat we waarschijnlijk op sommige plekken nog meer van de buitenwereld zijn afgesloten dan in bijvoorbeeld Australië. Ten derde reizen we weer in een zeer primitieve camper (waarschijnlijk nog primitiever als de “juicy” in Australië) en mogen we op heel veel plekken vrij camperen.

Kortom we zijn super nieuwsgierig naar het land en alle dingen die we daar weer gaan meemaken. We hopen dan ook om jullie, zoals gebruikelijk, elke paar dagen weer van een verhaal en een paar foto’s te kunnen voorzien en jullie mee te kunnen laten genieten van onze belevenissen.

Tot snel.

Groetjes,

Charissa & Nico

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Joke:
    8 mei 2016
    Zeer benieuwd.....of het is helemaal super of helemaal niks!!!
  2. Michel:
    8 mei 2016
    Ga weer met plezier jullie reis verhaal lezen en de foto's bekijken. Mijn oom komt vandaag net terug van weekje IJsland. Gezien de foto's die ik al heb gezien wordt het voor jullie zo goed als zeker ( weer) een onvergetelijke vakantie
  3. Hanneke:
    8 mei 2016
    kijk er weer naar uit hoor.
    veel plezier.
  4. Anouk:
    8 mei 2016
    Heel veel plezier weer, en ik ga zeker ook met heel veel plezier weer jullie verhalen lezen
  5. T.Harteveld:
    hallo Charissa en Nico,
    leuk, dat je een vooraankondiging voor jullie reis naar IJsland stuurde.
    Ik heb in mijn agenda 20 Mei als jullie vertrekdatum staan en bel misschienn nog wel een keer voor die tijd.
    Groetjes van Tine Harteveld