Koh Samui

22 mei 2019 - Koh Samui, Thailand

Maandag 20 mei 2019

Vandaag hebben we weer een lange reisdag voor de boeg.

Na het ontbijt worden we opgepikt door de mevrouw van het reisagentschapje waar we het transport hebben geboekt. Zij brengt ons naar het dorp zodat we niet te ver met onze rugzakken hoeven te slepen. We zitten gewoon achter in haar pick-up truck.

In het dorp staat er een taxibusje op ons te wachten deze brengt ons, samen met nog wat andere toeristen en wat locals die onderweg in verschillende plaatsen opstappen, in zo’n 2 uur naar Surat Thani, waar we ook weer bij een klein reisagentschapje worden afgezet.

Aangezien we redelijk op tijd zijn hebben we een uurtje om even in Surat Thani rond te kijken. Onze tassen laten we even achter bij de mensen van het reisagentschap.

Als we een uur later terug komen kunnen we met ons hele hebben en houden in zo’n mini Daihatsu pick-up truckje en brengen ze ons in een kleine 10 minuten naar een busstation van een veerbootmaatschappij. Hier stappen we over in een grote bus en gaat het in ongeveer anderhalf uur naar het dok in Don Sak.

In Don Sak stappen we over op de veerboot en varen we in anderhalf uur naar Koh Samui, een van de grotere en bekende Thaise eilanden. Het is vier uur als we in Koh Samui al behoorlijk afgepeigerd van de boot stappen.

Omdat we nog steeds geen overnachting hebben, gaan we eerst maar eens op een terras (waar ze WiFi hebben), onder het genot van een biertje, online op zoek naar een leuk hotel waar we lekker even een paar dagen kunnen relaxen. We vinden het Secret Garden Hotel in het noorden van Koh Samui.

Als we na een taxirit na een half uur rijden bij het Secret Garden Hotel aankomen, zijn we wederom verbaasd hoeveel waar voor ons geld we in Thailand krijgen. Voor 33,- euro per nacht incl. ontbijt, wanen we ons in het paradijs en hebben we ons eigen strandhuisje met rieten dak. Als de zo’n onder is zitten we met onze blote voeten in het zandstrand te dineren....heerlijk.

Dinsdag 22 mei 2019.

Een heerlijk relax dagje vandaag. We hangen de hele dag rond in ons paradijsje bij het Secret Garden Resort. De ochtend aan het zwembad en de middag deels aan de zee en deels aan het zwembad. Alleen onze lunch is aan de overkant van de straat en we kopen daarnaast nog een paar biertjes voor in onze koelkast bij de Seven-Eleven.

Ons diner is ook weer gewoon in het Secret Garden Resort....met de voetjes in het zand.

Woensdag 23 mei 2019

Het zijn saaie dagen voor onze volgers. We staan echt in de ruststand.

Na het ontbijt maar eens voor 200 Baht (ongeveer 6 euro), voor de hele dag een scooter gehuurd.

We rijden lekker wat rond op het eiland. We ontdekken leuke strandjes, doen ergens een drankje en lunchen op een terras direct aan de zee.

De relaxte sfeer van ons eigen thuisterras bij het Secret Garden Hotel krijgt ook vanavond weer de voorkeur. De vibe is er gewoon heerlijk. We dineren weer (het blijft heerlijk om te zeggen) met de blote voetjes in het zand.

1. Joke:
    22 mei 2019
    Zeldzaam mooi! Jullie komen hopelijk wel terug in het saaie Nederland 😛. ..
  2. Anouk:
    23 mei 2019
    Geen straf om daar te vertoeven geniet er lekker van
  3. Dini:
    26 mei 2019
    prachtige foto's en leuk om te lezen. groeten
  4. T.Harteveld:
    27 mei 2019
    weer een mooi reisverhaal met prachtige foto's!
    nog veel plezier en fijne dagen