Kevlavik

8 juni 2016 - Reykjavík, IJsland

7 juni 2016

De ochtend staat helemaal in het teken van het opruimen, netjes maken en afspoelen van de camper (zag er niet uit na al die gravelpaden). Bovendien pakken we de tas alvast in. Tijdens al deze bedrijvigheid door, hebben we zelf nog een uurtje om even koffie te drinken bij de buren, met wie we aan de praat zijn geraakt. Gijs en Ineke zijn met de boot en hun eigen camper naar IJsland gekomen. Zij blijven nog even en willen van ons weten wat ze absoluut moeten gaan zien.

Tegen de middag trekken we erop uit naar Reykjavik, waar we dit keer op de culinaire tour gaan. De bezienswaardigheden hebben we op onze eerste dag al bekeken. Onze lunch begint met een broodje hotdog bij de bekendste hotdog tent van IJsland, op aanraden van de Lonely Planet. Als we daar aankomen staat er al een lange rij en we sluiten achteraan. Vreemd hoe zo'n hype werkt....is dit nou de lekkerste hotdog of omdat Bill Clinton hier een hotdog heeft gegeten. Wij vinden het een goede hotdog maar of het alle ophef waard is?

En zo volgen we de Lonely Planet naar nog een paar tentjes (uiteraard niet achter elkaar en word er tussendoor ook flink gewandeld en geshopt). We eten langoustines bij Sæta svíníd en nemen koffie met gebak bij Haïti. Tussendoor wordt er uiteraard ook nog wat gedronken op een terras, het is namelijk heerlijk weer.

We sluiten af met een historische bezienswaardigheid die we de eerste dag gemist hebben. Het Höfdi huis is de plek waar Ronald Reagan en Mikail Gorbatsjov in 1986 tijdens de historische top, het einde van de koude oorlog in gang zetten. Een plek die je dus niet mag overslaan als je toch in Reykjavik bent.

Vervolgens rijden we op ons dooie akkertje naar het vliegveld. We kunnen ons campertje daar achterlaten maar eerst slapen we nog een paar  uurtjes achterin voordat we om 4:00 kunnen inchecken voor onze vlucht.

We willen jullie meteen via deze weg bedanken voor het trouw volgen van onze belevenissen en jullie enhousiaste reacties. Een persoonlijke reactie van ons terug was niet altijd mogelijk maar we hopen iedereen dan binnenkort ook 1 op 1 bij te praten.
Tot snel.

1. Michel:
    8 juni 2016
    Dat is snel gegaan. Bedankt weer voor de mooie verhalen en indrukwekkende foto's. Tot snel.