Auckland en Devonport

29 mei 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Dinsdag 29 mei 2018,

Onze laatste volledige dag in Nieuw Zeeland. We besluiten er een superrelaxed dagje van te maken want we hebben morgen 30 uur reizen en zo'n 20.000 km (de halve aardomtrek) voor de boeg. We hebben ons hotel zonder ontbijt geboekt dus we moeten ergens naar op zoek, maar dan zijn we ook meteen onder de mensen. We zitten hartje centrum dus er is keuze genoeg en binnen 10 minuten hebben we wat gevonden.

Na het ontbijt lopen we naar de Sky Tower. Dit keer niet om naar boven te gaan, over de rand te lopen of er vanaf te springen maar om gewoon even te kijken vanaf de grond. Vanuit hier lopen we naar de haven om een veerboot te nemen zodat we ook nog even naar de skyline kunnen kijken.

Het wordt de veerboot naar Devonport. Zoals gister al benoemd voelen en zien we gelijkenissen met Sydney en de overtocht van Auckland naar Devonport, lijkt dan ook in alles op onze overtocht van Sydney naar Manley in 2015. Het havengebouw, de boot, de skyline achter ons, de baai en zelfs het weer zijn nagenoeg hetzelfde. Bij aankomst lijkt Devonport zelfs op Manley bij onze aankomst daar. Het heeft ongetwijfeld allemaal te maken met de connectie met Groot Brittannië en de Victoriaanse bouwstijl.

Devonport zelf is klein en relaxed, bovendien hebben we een superuitzicht op Auckland. We wandelen hier wat rond en pikken een terrasje voor de lunch waarna oversteek weer in omgekeerde richting teruggaat. Het terras beviel ons wel dus terug in Auckland zoeken we er snel weer een op voor een paar drankjes in het zonnetje. Heel actief worden we er niet van want dit houden we vol tot etenstijd. Dan is het tijd voor een ander plekje en vinden we het geweldige restaurant HeadQuarters waar we de laatste avondmaaltijd van deze reis bestellen. Het is dan ook een feestje.

We hebben morgen nog ruim een halve dag in Auckland maar we doen het verhalenboek voor dit jaar alvast dicht. Jullie allemaal weer bedankt voor het meelezen en de leuke reacties. Dit hebben wij erg gewaardeerd. Tot snel weer in NL.

1. Joke:
    29 mei 2018
    Erg genoten..... dit zou je eigenlijk zo'n half jaar vol moeten kunnen houden. krijg (bijna) zelf de kriebels. Nog even en weer met beide beentjes op reguliere bodem.....snik....ga het missen, zo'n leuke onderbreking van de dagelijkse sleur hier ;)
  2. Cora ouwehand:
    29 mei 2018
    hele goede en veilige thuisreis gewenst!!
  3. Michel:
    29 mei 2018
    Wens jullie een goede terugreis. Bedankt (weer) voor de mooie verhalen en schitterende foto's.
  4. Jolien:
    29 mei 2018
    Ik heb ook met veel plezier jullie verhalen gelezen. Goede terugreis en tot snel!
  5. Hanneke Davidowski:
    29 mei 2018
    Bedankt voor jullie mooie verhalen en belevenissen. Heb weer genoten. Goede terugreis en tot gauw.
  6. T.Harteveld:
    29 mei 2018
    wat een mooi laatste reisverhaal met prachtige foto,s, ik heb alles met plezier gelezen en bekeken.
    goede terugreis gewenst en tot ziens in ede.
    hartelijke groeten van Tine
  7. Astrid & Peter:
    30 mei 2018
    Jullie bedankt weer voor de mooie foto's en geweldige verhalen. Opnieuw leek het er weer op dat we er zelf bij waren. Goede reis terug!
  8. Anouk:
    31 mei 2018
    Wat een mooie reis weer, ik heb erg genoten van alle verhalen en foto’s goeie reis en welkom thuis